Buď fit s dítětem!

2 min. čtení
shutterstock_133973576

Uvádí se, že muži po svatbě přiberou na váze. Stejně tak na ně působí i narození dítěte. Je to vcelku pochopitelné, protože čas, který předtím mohl být věnován například turistice nebo sportu, si náhle zabere potomek. Už žádný nedělní tenis, pěkně hlídání. Žádný celodenní výšlap po horách, ale cesta do pekárny a zpět, plná zastávek kvůli každému kamínku, kterého si prcek všimne. Existuje však řešení – posilovací cviky, jež se bezdětných mužů netýkají, protože po nich neustále nešplhá jejich potomstvo.

Posilování břišních svalů

Chcete mít na břiše pekáč buchet? Nemusíte kvůli tomu ani vstávat z postele. Stačí si lehnout na záda a počkat, až se na vás vyšplhá dítě a začne po vás poskakovat. V případě, že tak učiní, když si dáváte šlofíka po obědě, asi šťastní nebudete, ale o to více svaly zatínáte a tak cvičíte.

Druhou možností, při které si zacvičíte i nohama, je takzvané vyklápění popelnice. Stále v lehu stiskněte nohy k sobě a počkejte, až se jich potomek chytí. Poté je můžete zvedat a naklánět, jako když popelářský vůz vyprazdňuje nádoby na odpadky. Od hmotnosti břemene zhruba deset kilo se jedná o opravdu účinný cvik na zpevnění svalstva.

Posilování nohou

Když už je řeč o nohou – jak si je procvičit samostatně, bez namáhání břicha? Velmi jednoduše. Stačí, když se vám dítě pověsí na nohu a bude se jí držet zuby nehty. Pak už stačí jen chodit. Pozor! Pravidelně závaží přesouvejte z jedné nohy na druhou, ať cvičíte rovnoměrně. Experti si pořídí děti dvě. Jedinou nevýhodou oproti všem ostatním cvikům je, že kvůli tomu musíte vstát z postele.

Posilování rukou

Pokud toužíte posilovat ruce, můžete dítě používat jako činku. Radím opatrnější úchop než u skutečné činky. Pokud se vám jako u cviků na břicho nechce vstávat z postele, je jasnou volbou vzpírání ve stylu bench-press. V případě pádu navíc potomek žuchne zaručeně do měkkého.

Také si dítě může lehnout na záda, vy je uchopíte za chodidla a děláte mu lidský rotoped. V zásadě se jedná o soutěž, zda se budou pohybovat rychleji vaše ruce nebo nohy dítěte. Vzhledem k tomu, jak se mému synovi toto cvičení líbí a na jakou dobu mu vydrží jako zábava, přezdívám mu Tour de France.

Posilování trpělivosti

Když už máte pocit, že tělocviku bylo dost, chcete si dát pauzu, utřít z čela pot a napít se, ukáže se, že dítě má ve skutečnosti dost energie na absolvování celé olympiády znovu. Takže – hlavně trpělivost a pozitivní myšlenky na to, že se snad dostatečně unaví a večer pak usne bez zdlouhavého přemlouvání. A vy nejspíš po tom všem tělocviku hned po něm. Nebo ještě dřív.

Sdílet

facebook twitter google+ linkedin email