Dělejte, co milujete: Jak rozjet podnikání bez vysokých investic

Zkoušeli jste někdy spočítat, kolik minut a hodin trávíme denně u internetu? A kolik času z toho jej využíváme ve svůj vlastní prospěch místo ledabylého brouzdání po všech virtuálních čertech? Což takhle strávit tentýž čas, samozřejmě až poté, co prolustrujete facebook a jiné životně důležité stránky, třeba budováním vlastní firmy? Možná mám skromný, zato funkční návod:

Jak jsem právě naznačila, když se internet, a vlastně nejen on, používá účelně, může se z něj stát docela fajn parťák. V žádném případě nemám na mysli vydělávání prostřednictvím nejrůznějších „klikaček“, chtěla bych raději přiblížit poněkud sofistikovanější způsob.

V dnešní době mohutné konkurence je potřeba zaměřit se na nějakou přidanou hodnotu, na něco, co svým budoucím zákazníkům poskytnete v podstatě zdarma a za co vás budou mít vážně rádi. Firemních webů a e-shopů jsou miliony, ale ne všechny se zákazníkům rády věnují i mimo klasický princip „prodávám – kup – koupil jsi – tak čau“. A tudy podle mě vede cesta.

Tatam jsou totiž doby, kdy platilo pravidlo, že vítězí ten největší a nejlevnější obchodník. Dnes, a potvrzuje se mi to takřka pořád, jde zákazníkům o maximální důvěru v to, že firma naprosto rozumí tomu, co dělá a prodává. Dost podnikatelů k tomuto zjištění už také dospělo a projevilo se to vysokým nárůstem nových kolonek na jejich webech s jediným titulkem: blog. Co je na tom tak úžasného?

Pozornost. Jakmile zákazník hledá službu nebo zboží na internetu a narazí při tom na odborný blog plný přínosných informací, rad a doporučení, z nichž čiší kromě vlastní zkušenosti také upřímná snaha pomoci zákazníkovi s výběrem, snáz jej přesvědčíte o tom, že koupit má jedině od vás, neboť jste právě zaměstnali jeho pozornost a on ztratil tendenci surfovat dál, dokud nenajde nejlevnější nabídku. Ve vašem blogu se dočte, co je pro něj nejlepší volbou, jakými způsoby může vaši službu nebo zboží využít, a když ho přesvědčíte i o tom, že obchodování s vámi se nemusí bát, protože zajistíte i bezchybný následný servis, je váš a ještě vás doporučí svým známým. A taková osobní reference je naprosto k nezaplacení – kam se hrabou nákladné reklamní kampaně!

Čili, máte-li jasno ve svém oboru, postavte si vlastní internetové stránky. Je to stejný proces, jako byste si zařizovali pronájem kamenné prodejny: chce to prostory (hosting), jméno (název domény), promyslet styl a rozvržení interiéru (mapa stránek, kategorie) a nakonec samotné zboží. A o zboží toho napište co nejvíc – když si kupujete oblečení, také chcete vědět, z jakého je materiálu, odkud pochází, jestli vám bude sedět a kolik stojí, nebo ne?

Náklady na hosting a doménu se pohybují v řádech stokorun a většinou máte na rok vystaráno. Začít můžete dokonce i bez zboží či služeb jenom tím, že o svém vysněném oboru budete psát a psát a psát. Mimochodem, pro tyto účely výtečně poslouží zrovna náš známý facebook, který je úplně zadarmo. Tam můžete vytvořit zájmovou skupinu, časem nabrat fanoušky a později jim předložit nový web už spojený s prodejem.

Jak vidíte, pustit se do práce snů není prakticky vůbec složité, dokonce můžete setrvat ve svém současném zaměstnání, budovat si pevné základy a svůj byznys rozjíždět postupně a s rozmyslem, takže se vyhnete případným starostem o vlastní obživu. A ještě jedna příjemná pravda: konkurence je sice hodně, ale i tu můžete využít ve vlastní prospěch tím, že najdete její nedokonalosti, kterým se vy sami vyhnete. Když totiž budete lepší než ona, a to zákazník rychle rozpozná, lépe si stanovíte svou cenu, která nebude muset být vůbec pod cenou…

Držím vám palce!

A proč vlastně máte dělat to, co milujete, se dozvíte zde.

 

 

 ноутбук acer 17how to find surrogate motherя тебя очень сильно люблю смс

Sdílet

facebook twitter google+ linkedin email